Söndag

Line sov jättebra i natt och när hon vaknade vid 7.30 så vaknade Marcus av sig själv (!) och gick upp med henne. Jag sov vidare och klev inte upp förrän strax innan 10!! :) Så himla skönt! Marcus la sig då och vilade en stund medan jag och Line stekte pannkakor till frukost.

Vi åkte därefter ner till stan då jag skulle lämna in tentan. Det räknade vi med att det skulle gå snabbt men det gjorde det verkligen inte. Först kunde jag inte logga in på skolans dator så då traskade vi i väg till biblioteket. När vi kom dit säger de att internet inte fungerar och då blev jag ganska stressad och ganska hysterisk... Men som tur var så hade jag Marcus med mig och han kom på att det finns ett internetcafé här i stan och då gick vi dit och där kunde jag skriva ut tentan! Så nu är den äntligen inlämnad och det känns så skönt och lite konstigt faktiskt. Det dröjer några veckor innan resultatet kommer och fram tills dess har jag inget skolarbete att göra. Det var länge sedan jag var helt ledig, då det varit fullt upp i höst. Så imorgon medan Line är på förskolan ska jag börja läsa boken jag fick i julklapp och nu kan jag göra det utan dåligt samvete över att massa skolböcker skulle behöva läsas!

Marcus står och lagar mat nu, det blir pressad potatis och fläskfilé, och jag sitter i soffan och vaktar världens tröttaste Line så att hon inte somnar. Det är bättre att hon går och lägger sig tidigt ikväll istället.

Ikväll börjar äntligen Solsidan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0