Vecka 38

Vecka 38 (från familjeliv)

Kroppen:
Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.

Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

 

Egna tankar: Jag har känt av 3-4 förvärkar men det var nån vecka sedan sist men sammandragningar känner jag av varje dag. Jag tycker fortfarande att det är jobbigt att andas, det känns som om jag inte får tillräckligt med luft. Jag har svårt att somna på kvällarna men när jag väl sover så sover jag tills jag blir väckt av Line, jag behöver inte gå upp och kissa på nätterna. Nedräkningen har börjat på allvar nu, bara 20 dagar kvar till bf! :)




Kommentarer
Postat av: Saga

Sv;JA :D

Pengar,dvdboxar,reflexskärm (kamera),presentkort på Bik bok,H&M och gina tricot

Och grejer som jag inte fick i julklapp!



Nu är det när ;)

Puss!

2011-02-10 @ 19:26:19
URL: http://olssonsaga.blogg.se/
Postat av: Saga

nära menar jag ;)

2011-02-10 @ 19:26:35
URL: http://olssonsaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0