Rädd

Någonting som jag är noga med när det gäller Line är att inte visa min rädsla för spindlar för henne. Jag tycker de är så äckliga och blir rädd när jag ser dem och så vill jag verkligen inte att Line ska bli. Så när vi sett spindlar, och även andra småkryp, så brukar vi visa henne och säga att de är söta eller nåt sånt. I går när vi var i parken så var det en spindel på vägen. Jag pekade så Line skulle få se den men istället för den reaktion vi brukar få, att hon tycker det är kul, så skrek hon och började hoppa runt och ville upp i famnen... Vi gick vidare och hittade en myra som jag tog upp i handen och då blev hon också jätterädd och började nästan grina. Så idag när jag hämtar Line på förskolan måste jag fråga om detta, för jag misstänker att det finns barn där som reagerat på detta sätt då Line varit i närheten. För jag vill inte att Line ska vara rädd för småkryp för jag vet själv hur jobbigt det är.

Kommentarer
Postat av: Elin

Gu va jag känner igen mig i det där! jag verkligen avskyr spindlar! tycker det är jätte jobbigt, orkar inte ens vara i samma rum om jag vet att det finns en större spindel där. Så Linnea har ju märkt av detta också :/ hon är rädd för alla småkryp som finns ute nu..trots att vi försöker med att säga vad söta o fina de är hehe:) Inte lätt inte!!

2010-05-05 @ 18:50:12
URL: http://mamaelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0