Vår dag

Vi tänkte om Line skulle sova under dagen idag så skulle hon göra det tidigt så det inte skulle bli som det blev igår. Först testade vi och lägga henne i sin säng men hon blev jätteledsen så istället la vi henne i vagnen och gick ut promenad men hon ville inte sova. Så då bestämde vi att vi hoppar över vilan idag.

Istället for vi och åt lunch på Max och sen åkte vi till biblioteket och lånade massa böcker till alla tre. Line är i en period då hon blir rädd för olika saker, som spöken och motorcyklar, så vi lånade två böcker som handlar om rädsla. Jag lånade också en bok om trotsåldern och där läste jag att sömnen kan påverkas för barnet vill inte vara själv och därför kan det underlätta om barnet får somna tillsammans med mamma/pappa. Kan vara värt att prova!

När vi kom hem bakade jag och Line syltkakor, hon var jätteduktig och hjälpte faktiskt till istället för att bara äta :)

Nu sitter vi i soffan efter middagen och ser Bolibompa. Line ska snart gå och sova och för Marcus och mig blir det lugnt ikväll för båda är ganska trötta idag.

Imorgon jobbar Marcus sin sista dag innan semestern!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0