Parken zoo

Vi kom oss i väg till Parken zoo klockan 13 och när vi kom fram var det jättemycket folk där. Det var världsmiljödagen där de bland annat bjöd på ekologisk alkoholfri cider och rabarberkompott. Line smakade först rabarbern men tyckte inte om den men hon vill inte slänga det utan hon gick och bar det i över en halvtimme. Då bjöd hon mig lite och utan att hon tänkte på det så stoppade hon skeden i sin mun med, och vad glad hon blev när hon insåg att det faktiskt var gott! Vi åkte ingen rutchkana idag då jag var själv med henne, vill inte lämna ryggsäcken obevakad medan vi åker. Vi får ta det nästa gång istället!

På slutet satte vi oss på gräsmattan och lyssnade när pain of salvation spelade sin melodifestivallåt. Line såg då min börs i ryggsäcken så hon tog upp den och öppnade myntfacket och såg att jag hade pengar. Då reste hon sig upp och sa: Nine köpa glass och så började hon gå i väg med börsen i handen! Herregud vad jag skrattade men jag fick skynda mig att packa ihop våra saker och springa efter henne så hon inte skulle försvinna. Och så klart fick hon en glass, hon fick välja själv och inte helt otippat tog hon Hello Kitty-glassen.

Vi kom hem vid 16, och båda var rätt så trötta då så vi satte oss och byggde pussel. Jag bloggade för några månader sedan om Bamse-pusslet vi köpte till henne (här kan ni läsa om det), och idag byggde hon ihop det själv två gånger! Det enda jag hjälpte till med var att hålla i det hon redan byggt så pusslet inte skulle gå sönder. Men hon är så duktig vår lillgumma!

Jag la henne för ungefär en timme sen, då var hon trött och satt och gäspade. Jag satte mig då och klippte och klistrade lite, blev en tavla som jag tänkte hänga i Lines rum. Måste bara köpa en ram först.

Blev ett långt inlägg, hoppas ni orkade läsa :)

Kommentarer
Postat av: Therese

Hihi tack:) Jag blev halvnöjd, men det är iaf mycket finare än utan blommor alls.



Va duktig hon är som lägger pussel. Mira har just lärt sig lägga pussel med 6 bitar.

2010-06-05 @ 21:27:14
URL: http://mirasmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0