Barnmorskan

Idag har vi varit till barnmorskan, även Line fick följa med! Hon tyckte det var spännande att se när de kollade mitt blodtryck och när de stack mig i fingret och jag fick en puss när de var klara! Hon var också nyfiken när de lyssnade på bebisens hjärtljud även om det lät så högt att hon höll för öronen :) Men sen när vi satt och pratade med barnmorskan var det inte lika kul längre utan då ville hon gå därifrån.

Magens sf-mått var 26, järnvärdet var 122 och bebisens hjärtljud låg på 147 slag/min. Jag glömde tyvärr att väga mig men det får jag göra nästa gång! Tyvärr hittar jag inte uppgifterna från när jag väntade Line, det är alltid kul att jämföra. Men jag tror hjärtljuden är rätt så lika.

Kommentarer
Postat av: Marie

Låter som det är en lillasyster som ligger i magen;)

Järnvärdet var ju jättebra!

Puss&Kram♥

2010-12-08 @ 20:10:37
URL: http://miruschkas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0